برگزاری نخستین کارگاه توانمندسازی اساتید در بیمارستان فوق تخصصی کودکان حکیم
دفتر توسعه آموزش بالینی بیمارستان کودکان حکیم، نخستین رویداد از سلسله برنامههای توانمندسازی اعضای هیأت علمی را با محوریت «اصول طراحی آزمونهای استاندارد» برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان کودکان حکیم دانشگاه علوم پزشکی تهران، این کارگاه آموزشی-تعاملی با عنوان «طراحی بیچونوچرای آزمون MCQ» و با هدف ارتقای مهارتهای اساتید در حوزه سنجش و ارزشیابی آموزشی برگزار شد.
تمرکز بر استانداردهای آموزشی در بخش نخست این رویداد، دکتر الهام پوربختیاران، فوقتخصص مغز و اعصاب کودکان و کارشناس ارشد آموزش پزشکی، به تشریح اصول بنیادین طراحی سوالات چندگزینهای پرداخت. وی با بررسی "بایدها و نبایدهای" طراحی آزمون، نمونههای عینی و کاربردی را جهت شفافسازی مباحث مطرح کرد.
تحلیل علمی آزمونها در ادامه، دکتر سویل عبدالمحمدیان، مدیر دفتر توسعه آموزش بالینی بیمارستان، مباحث تخصصی تحلیل پس از آزمون را ارائه نمود. تشریح مفاهیم کلیدی همچون «روایی» (Validity) و «پایایی» (Reliability) و همچنین آموزش کاربردی استفاده از «چکلیست میلمن» برای ارزیابی کیفی سوالات، از محورهای اصلی سخنان وی بود.
رویکرد تعاملی و عملی بخش پایانی این کارگاه به کار گروهی اختصاص داشت؛ جایی که اساتید ضمن طراحی سوالات چندگزینهای، با ارائه بازخوردهای متقابل به نقد و اصلاح سوالات یکدیگر پرداختند. این بخش با استقبال چشمگیر شرکتکنندگان همراه بود.
گفتنی است این رویداد آغازگر برنامههای مدون دفتر توسعه آموزش بالینی بیمارستان کودکان حکیم جهت ارتقای مستمر کیفیت آموزش پزشکی در این مرکز است.
ارسال نظر